18-02-2012, 10:53 PM
Yahoo’nun geliştirmiş olduğu görsel arama seçeneği, Google’ın görseler özelliğinden çok daha fazla kolay kullanım sağlıyor.
Her iki arama motorunun Görsel Arama ön sayfasını karşılaştırdığımızda, Yahoo’nunkinin daha hoş görünümlü olduğunu ve resim boyutlarının daha büyük olduğunu görüyoruz. Ayrıca, ilgili resimlerin araması da daha kolay gerçekleşiyor. Google’ın görsel arama seçeneğinden çok daha kolay kullanımı olduğunu söyleyebiliriz. Her iki arama motorundaki resim boyutlarının farkını karşılaştırabilmeniz için, örneğin “sahiller” kelimesini aratabilirsiniz.
Her iki arama motorunun görsel sayfasının ve arama sonuçlarının arasında büyük fark olmadığı düşünülebilir, ancak Yahoo’nun görsel arama sonuçlarında daha güncel konulardan oluşan fotoğraflar yer alıyor. Her iki arama motorundaki en önemli fark ve Yahoo’nun Google’a üstünlük sağladığı nokta ise, arama sonuçlarında çıkan fotoğraflardan birine tıkladıktan sonra, Yahoo’nun sayfasında tıkladığınız fotoğrafın büyük halini ve diğer arama seçeneklerini aynı sayfada görebiliyorsunuz. Ancak Google’da diğer arama sonuçlarını görüntüleyebilmeniz için, önceki sayfaya geri dön seçeneğine tıklamanız gerekiyor.
Google görsel aramalarınız sonucunda, aynı resimlerin tekrarlanarak arama sonuçlarında görüntülenmesi, kullanıcıları yoran bir özellik. Ancak Yahoo’da daha fazla çeşitlilik sunulması, kullanıcıların daha kısa zamanda istedikleri sonuca ulaşmasını sağlıyor.
Yahoo görsel arama sonuçlarında, milyonlarca fotoğraf seçeneğinin yanı sıra, 300 milyonun üzerindeki resim erişimi sağlayan Flickr fotoğraflarına da erişilebiliyor.
Google’ın kullanıcılarının “Google Görseller” hakkında şikayet ettiği konular da aynı. Neredeyse 10 sayfa Google görsel aramaları sonucunda hala aradıklarını bulamamaktan yakınan Google kullanıcıları, Yahoo’da aradıkları resmi daha ilk sayfada bulabildiklerini ifade ediyorlar. Google birçok konuda diğer rakiplerine göre üstünlük sağlasa da, görseller konusunda daha zayıf olduğu açıkça ortada.
Sonuç olarak, Yahoo’nun kullanıcılarına ufak detaylar halinde daha kullanışlı seçenekler sunması, Google’ın “rakipsizim” düşüncesini tekrar gözden geçirmesini gerektiriyor.
Her iki arama motorunun Görsel Arama ön sayfasını karşılaştırdığımızda, Yahoo’nunkinin daha hoş görünümlü olduğunu ve resim boyutlarının daha büyük olduğunu görüyoruz. Ayrıca, ilgili resimlerin araması da daha kolay gerçekleşiyor. Google’ın görsel arama seçeneğinden çok daha kolay kullanımı olduğunu söyleyebiliriz. Her iki arama motorundaki resim boyutlarının farkını karşılaştırabilmeniz için, örneğin “sahiller” kelimesini aratabilirsiniz.
Her iki arama motorunun görsel sayfasının ve arama sonuçlarının arasında büyük fark olmadığı düşünülebilir, ancak Yahoo’nun görsel arama sonuçlarında daha güncel konulardan oluşan fotoğraflar yer alıyor. Her iki arama motorundaki en önemli fark ve Yahoo’nun Google’a üstünlük sağladığı nokta ise, arama sonuçlarında çıkan fotoğraflardan birine tıkladıktan sonra, Yahoo’nun sayfasında tıkladığınız fotoğrafın büyük halini ve diğer arama seçeneklerini aynı sayfada görebiliyorsunuz. Ancak Google’da diğer arama sonuçlarını görüntüleyebilmeniz için, önceki sayfaya geri dön seçeneğine tıklamanız gerekiyor.
Google görsel aramalarınız sonucunda, aynı resimlerin tekrarlanarak arama sonuçlarında görüntülenmesi, kullanıcıları yoran bir özellik. Ancak Yahoo’da daha fazla çeşitlilik sunulması, kullanıcıların daha kısa zamanda istedikleri sonuca ulaşmasını sağlıyor.
Yahoo görsel arama sonuçlarında, milyonlarca fotoğraf seçeneğinin yanı sıra, 300 milyonun üzerindeki resim erişimi sağlayan Flickr fotoğraflarına da erişilebiliyor.
Google’ın kullanıcılarının “Google Görseller” hakkında şikayet ettiği konular da aynı. Neredeyse 10 sayfa Google görsel aramaları sonucunda hala aradıklarını bulamamaktan yakınan Google kullanıcıları, Yahoo’da aradıkları resmi daha ilk sayfada bulabildiklerini ifade ediyorlar. Google birçok konuda diğer rakiplerine göre üstünlük sağlasa da, görseller konusunda daha zayıf olduğu açıkça ortada.
Sonuç olarak, Yahoo’nun kullanıcılarına ufak detaylar halinde daha kullanışlı seçenekler sunması, Google’ın “rakipsizim” düşüncesini tekrar gözden geçirmesini gerektiriyor.

Bir masal var yaşar, uzaklarda
Bu ömür yetmez ona kavuşmaya
