Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dünyanın en büyüğüne en özel terminal
Yorum Sayısı: 3,833
Konu Sayısı: 3,634
Üyelik Tarihi: Sep 2011
Rep Puanı: 6,050
Cinsiyet: Erkek
Meslek: İşletme
İşletim Sistemi: win7
Bilgisayarım: phılıps
İnternet Tarayıcı: Google Chrome
Nerden: Dünyadan
Takim: galatasaray
#1
824339_detay.jpg?1362234407

A380, ilk ticari uçuşunu 25 Ekim2007’de Singapur Havayolları’yla Singapur- Sydney arasından yapmadan önce de yine Toulouse’da teslimtörenine katıldım. Uçağın kabin içinin nasıl dizayn edildiği sır gibi saklandığından fazlamerak uyandırmıştı. Sır kapıları açılınca first class’ta suit adı verilen koltukların iki kişilik yatağa dönüştüğünü görünce havadaki en büyük demirkuşun kocaman hacmiyle yerde de ciddi değişimlerin önünü açacağını tahmin etmiştim. Sonra SPA, mağaza, özel salonlar hattamescitler, A380 ile gökyüzüne taşındı. Yerde ise bu uçakları ağırlamak isteyen meydanların pist ve terminallerini yeniden tasarlamaları kaçınılmazdı. Ama önemli olan nasıl bir tasarıma imza atacaklarıydı!

Hazırsanız, Emirates Havayolları’nın filosundaki A380’ler için özel olarak tasarlanıp hizmete sokulan, adına da “terminal” değil, farklılığını vurgulaması açısından “Concourse” denilen çok özel ve farklı birmekâna gideceğiz. Zira Emirates’in A380 için yaptığı özel terminal, dünyanın en geniş A380 filosu için tasarlanan ve inşa edilen türünün ilk ve tek örneği. Dubai Havalimanı’nda şu an 3 terminal bulunuyor. Birincisini THY, Lufthansa gibimilli havayolları kullanıyor. İkincisi düşükmaliyetlilere ayrılmış. Üçüncü terminal kompleksi ise tamamıyla Emirates Havayolları’nın hizmetinde. Tek istisnası özel işbirliği yaptığı Qantas Havayolları... Emirates, kendine ayrılan terminal kompleksini 10 Şubat 2013’te resmi açılışını yaptığı sadece A380 uçaklarının kullanacağı “Concourse A” bölümüyle iyice farklılaştırmış. Concourse A’dan sadece giden yolcular faydalanıyor. Gelen yolcular ise yine Emirates’in Terminal 3’ünü kullanıyor. Ancak giden yolcu derken, A380 ile uçacak yolcuların en kısamesafesinin yaklaşık 8 saat olduğunu unutmayın. A380 için 90 adetle en büyük siparişi vererek adından sıkça bahsettiren Emirates’in filosunda şu an tam31 adet bumodelden bulunuyor. 59 adet de teslimedilmeyi bekliyor. Concourse A (CA) işte bu gelecek için yola çıkarak tamamıyla dünyanın en büyük, iki katlı uçağına göre 11 kat ve 20 uçağa biniş kapısı olarak dizayn edilmiş. First ve business lounge’lardan direkt uçağa biniliyor. Ekonomi ile first ve business yolcuların CA’ya girişleri ise tamamıyla farklı noktalardan gerçekleşiyor. Bu da yoğunluğu ciddi şekilde azaltıyor. Ancak bu kadarla bitmiyor.

DÜNYANIN EN BÜYÜK FIRST CLASS LOUNGE’I

Sadece burada bulunan 11 bin metrekarelik dünyanın en büyük first class lounge’ı bile çok şey anlatıyor olmalı. Atatürk Havalimanı’ndaki salonlarla kıyaslamaya kalkmayın, zira bambaşka bir şeyden bahsediyorum. First class lounge’da yok yok. Tambin 491 oturma kapasiteli first class katında, duty free, iyi döşenmiş puro ve sigara salonu, a la carte restoran, business center, konferans salonu, yiyecek-içecek bölümleri, çocuk oyun alanı, alışveriş bölümü, ibadet odası, TV izleme odası,meyve suyu barı, Le Clos tarafından işletilen şarap mahzeni, açıkmutfak, sessiz dinlenmemekânları gibi detayların hepsi göz önünde bulundurulmuş. Üstelik her bölümden ikişer adet planlanmış. Businnes lounge’ın ekonomi yolcuları için ayrılan bölümlerin de ayrı ayrı üzerinde çalışılmış, uzun uçuşlar dikkate alınarak geniş, ferah, kaliteli ve modernmekânlar hayata geçirilmiş.

3 MİLYAR DOLARLIK ÖZEL TERMİNAL

Concourse A, personel, sistemve prosedürlerin hazırlığının ilk denemesini, 16 Aralık 2012’de çocuklar, yaşlı ve özel ihtiyaçları bulunan yolcuların da dahil olduğu 1000 gönüllünün katılımıyla gerçekleştirirken, Emirates’in buradan ilk uçuşu 2 Ocak 2013’te London Heathrow Havalimanı’na yapıldı. EK003 nolu uçuştan sonra ilk ayında Concourse A’dan gerçekleştirilen 2 bin 450 uçuşta, 589 bin 234 yolcu ve 461 bin 972 parça bagaj taşındı. Concourse A, yaklaşık 3milyar 269milyon dolara inşa edilmiş. İçindeki 5 yıldızlı otel, 7 adedi suit olmak üzere toplam32 odayla hizmet veriyor. Ayrıca 4 yıldızlı otelin de 30’u suit, 170 adet odası bulunuyor. Terminalde yer alan 14 cafe ve 2 bar da ekonomi yolcularına farklı bir uçuş yapacaklarını hissettirmeye yetiyor. Terminal 3 ile Concourse A arasındaki ulaşımise yeraltı trenleri ve servis otobüsleriyle sağlanıyor.

HAVADAKİ KONFOR YERE İNDİ

Emirates A380 uçaklarında first’te 14 özel suit, business’ta yatak konumuna getirilebilen 76 koltuk, ekonomide ise 399 yolcu kapasitesi bulunuyor. 15 bin 700 km menzile sahip A380 uçaklarının first class kabininde Emirates dizaynı iki adet uçak içi duş SPA’sı da yer alıyor. Bu yönüyle de dünyada bu hizmeti sunan tek havayolu olan Emirates’in hizmetteki kalite halkası Concourse A’nın devreye girmesiyle tamamlandı. Emirates A380 filosuyla Dubai merkezinden Amsterdam, Auckland, Bangkok, Pekin, Hong Kong, Cidde, Kuala Lumpur, Londra Heathrow, Melbourne,Manchester,Münih, New York JFK, Paris, Roma, Seul, Şanghay, Sidney, Toronto ve Tokyo, Singapur ve Moskova’ya uçuyor. Emirates’in Dubai’deki en yoğun uçuş saati ise gece 02.00.

Uçuş kartıyla danışma!

Concourse A ve Terminal 3’te yeni bir yolcu hizmeti de devreye sokulmuş. Fosforlumavi ışıklarıyla dikkat çeken danışma bankolarında görevliyle diyaloğa girmenize, bilmediğiniz dillerle kendinizi ifade etmeye çalışmanıza ve bir şey sormak için çekinmenize gerek yok. “Connecting TheWorld Dubai Airport” sloganıyla hizmet veren danışma bankolarına uçuş kartınızı okuttuğunuzda, bulunduğunuz noktadan uçağa nasıl gideceğinizin, ne kadar zamanda uçağın kapısına ulaşacağınızın bilgisi veriliyor.
82688081_3749748_4241322423441.gif
Bir masal var yaşar, uzaklarda
Bu ömür yetmez ona kavuşmaya


b-491535-sdrhd.gif
Cevapla


Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi



10tl.net Destek Forumu -

Online Shopping App
Online Shopping - E-Commerce Platform
Online Shopping - E-Commerce Platform
Feinunze Schmuck Jewelery Online Shopping