09-02-2012, 10:00 PM
Son zamanlarda, sosyal paylaşım siteleri kullanıcılarına kişisel bilgilerin son derece önemli olduğunu vurgulama konusunda elinden geleni yapıyor ama çabaların tümünün boşa çıktığı açıkça görülüyor.
Wall Street Journal gazetesi perşembe günü, bazı sosyal paylaşım sitelerinin bazı reklam firmaları ile kullanıcıların kişisel bilgilerini
paylaştığını ortaya çıkardı. Wall Street Journalda yer alan bir makalede (Facebook, Myspace ve Digg dahil)bir çok network sitesi’nin kullanıcılarının kişisel özel bilgilerinin reklam şirketleriyle paylaşılabileceği belirtiliyor. Wall Street Journal’ın bu özel yaşamın gizliliği ihlalini araştırdığından bu yana hem Facebook hemde Myspace bu konuda tedbirler almak için bazı değişiklilere gitti. Bu uygulamaya gerçekten biraz tedbir almak gerekiyordu ve o yüzden bu işin içine çekilmiş firmaların çoğu kendini savunma yoluna gitti ve kullanıcılar reklamların üzerine tıklamadan önce reklamcılara son sayfada yer alan gözden geçirilmiş bilgilendirmeler gönderildi.
Web’in her alanında ve hemen hemen tüm durumlardaki bu genel uygulamada, kullanıcılar hakkında bilgi alınma imkanı vermeyen, reklam şirketleri’nin aldığı ve gözden geçirilmiş son sayfadaki hatırlatmalar sorunu çözmüş gibi görünüyor.
Wall Street Journal gazetesi perşembe günü, bazı sosyal paylaşım sitelerinin bazı reklam firmaları ile kullanıcıların kişisel bilgilerini
paylaştığını ortaya çıkardı. Wall Street Journalda yer alan bir makalede (Facebook, Myspace ve Digg dahil)bir çok network sitesi’nin kullanıcılarının kişisel özel bilgilerinin reklam şirketleriyle paylaşılabileceği belirtiliyor. Wall Street Journal’ın bu özel yaşamın gizliliği ihlalini araştırdığından bu yana hem Facebook hemde Myspace bu konuda tedbirler almak için bazı değişiklilere gitti. Bu uygulamaya gerçekten biraz tedbir almak gerekiyordu ve o yüzden bu işin içine çekilmiş firmaların çoğu kendini savunma yoluna gitti ve kullanıcılar reklamların üzerine tıklamadan önce reklamcılara son sayfada yer alan gözden geçirilmiş bilgilendirmeler gönderildi.
Web’in her alanında ve hemen hemen tüm durumlardaki bu genel uygulamada, kullanıcılar hakkında bilgi alınma imkanı vermeyen, reklam şirketleri’nin aldığı ve gözden geçirilmiş son sayfadaki hatırlatmalar sorunu çözmüş gibi görünüyor.
Bir masal var yaşar, uzaklarda
Bu ömür yetmez ona kavuşmaya